onsdag den 8. juni 2016

Der er bare nogle ting man husker

I lørdags var vi på Rønnerhavnen i Frederikshavn, der var et stort marked.

Jeg samler jo på Pixi bøger og kigger derfor altid efter dem. Hos en ældre dame var der en masse og mellem dem denne bog.

Den købte jeg straks - for det var virkelig for mig en hadebog, da Alexander var lille.

Fra han ikke var ret gammel, begyndte vi at læse godnathistorier for ham, små Pixi bøger til at starte med og han elskede dem. Og han ville gerne selv vælge - og han valgte ALTID dem med mest læsning i. Og det hændte at mor og far var mere træt end han og gerne ville have det overstået lidt hurtigt.

Og denne her var en yndling - og der er MEGET læsning i den. Så en aften hvor den var valgt, efter jeg havde prøvet at overtale til en anden med mindre ord i, så forsøgte jeg at snyde, ved at springe nogle sider over. Jeg læste færdig og troede, at den havde jeg kringlet. Så kiggede ungen på mig og sagde, hvad med vasketøjet..... det læste du ikke ????  :)


hmmm.............. hvad kan man lære af det ?
Jeg snød aldrig igen.

Til gengæld har jeg fået verdens største læsehest, og jeg er sikker på, at det betød noget vi læste en masse for ham, da han var lille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar